Het MOCA (Museum Of Contemporary Art) Shanghai in het People’s Park in Shanghai is niet een heel bijzonder gebouw met die spiegelende, donkere, glazen platen. En van binnen echt Chinees. Een vrij kleine en simpele entree met een niet echt geïnteresseerde kaartjesverkoper in een dikke winterjas; omdat het gewoon erg koud is binnen.

Het is er niet druk als ik er ben. En er is ook weinig personeel te zien. De collectie is eigenlijk best goed en dat verwacht je niet meteen. Chinese kunstenaars, mij niet bekend, en dat zegt niks, maar met erg leuk en goed werk!

Vooral de grote beschilderde zijden doeken van Yu Hong zijn prachtig en de Shan Shui Within expositie met een mix van traditie en modern ziet er erg goed uit!